10. mars 2009

Vinterutfart

Heile forrige veke va heile skulen på ski/hyttetur. Me køyrde buss i 4 timar opp til Meråker og så gjekk me ein liten tur på ski før me kom fram til hytta, med utedo, kjøken, utan straum, hems til 40 pers. og skinnsofa. Artig blanding.

Fyrste dagen bygde me hopp, orgeltramp, kuleløype, og sø grilla me og åt masse sjokolade på skulen si reikning:) I tillegg lærte me noko som dei kalla fø trekkspelrenn: Då sto 10-12 stk på rekkje nedivi og litt på skrå og så starta eine enden å skli og så drog den enden mæ seg resten, og så fekk are enden veldig fart, slik at dei med eit rykk gav meir fart til dei som hekk i fyrste enden. Me rann kjempelangt, og d va skikkeleg moro.

Are dagen gjekk eg ein tur der temaet va snoskred og d va skikkeleg lærerikt. No veit eg mykje meir om høtt eg skø sjå ette, høssi eg kan vurdere skredfara og høssi lite som skø te fø både å utløyse skred, men og ta liv. Høssi lite menneske toler når d heve blitt tatt av snoras.

Bilete kjem forhåpentleg i morgo!

Me gjekk på ein topp på 800 meter ivi havet og sø køyrde me ned att. D va skikkeleg artig, fø føret va veldig bra og skiene glei sø lett.

Dag 3 bygde me snoboligar! Quinsi og flatmannsgrop. Når ein byggjer d seiste grev ein seg rett ne i snoen til ein står mæ berre hovudet opp av holet, og sø grev ein seg inn på båe sider til soveplass. Quinsi (usikker på skrivemåten) er ein måte å bygge snohole som indianerane i Nord-Amerika nytta. Me teikna upp ein sirkel, bygde ein høg haug mæ sno inni sirkelen og klappa på den slik at den vart rund. Sø la me kvistar på og 0,5 meter sno uppå der au. Sø åt me dugurd og sø grov me ut innmaten slik at d berre va d halvmeter tykke skalet som vart att. Sø tetta ein att inngangen og grov ein ny inngang lengre ned.

Me sov 4 stk i den minste, og dei fleste hae plass te 3. Eg låg midt mellom 2 som snorka heile natta. Sø eg puffa te ein og då tok d slutt i den enden, men då byrja nestemann å snorke og då d vart stillt der byrja d på att i andre enden! Sø eg sov lite ell ingenting den natta. Midt på natta va eg nok kje sø blid, men ein liten skitur og skorper med nugatti og surmjølk redda dagen.

Etter maten starta ryddinga og så køyrde me 4 timar i retning Rissa og turen va slutt.

Ellers på turen:
-Skitur mæ ein svenske som ikkje kunne gå på ski, va skitførrbannad (som d heiter
på svensk), bannar i eit sett og som berre heve ein binding på 2 ski!
-Nokon som snorka sø heile natta at eg søv mæ øyreproppar og hørselsvern:)
-ein 6 m høg veranda mæ masse puddersno under. D gjekk kje mange minuttar før
d vart heilt nedtrakka der


Gler meg te 17 dagars påskeferie, fø no heve skiturengasjemanget mitt vakna te liv!

2 kommentarer:

Sigrun sa...

Moro, Signe! Trur du får lære meg å lage snøhus ei gong, kanskje neste vinter?? Når får du påskeferie? 17 dagar var ganske lenge, det må bli godt kan eg tenke meg...
Glad i deg! klem

Signe sa...

ja d VI eg! 17 dagar æ kombinera vinter- og påskeferie, og eg kan kje vente no på å koma heim ei tur!